معرفی خودروهای چینی

فیدلیتی! مشخصات ماشین فیدلیتی + امکانات + عکس!

ماشین فیدلیتی

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۴ دقیقه

ماشین فیدلیتی که در ایران توسط گروه بهمن به بازار عرضه می شود، حاصل همکاری این کمپانی و شرکت جتور می باشد. در واقع انتخاب نام فیدلیتی برای این خودرو، هیچ ارتباط معنایی خاصی ندارد و صرفا برای دور زدن تحریم ها انتخاب شده است. ماشین فیدلیتی ایکس ۷۰ در دو تیپ ۵ و ۷ نفره، در تیر ماه ۱۴۰۰ در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت. از آنجایی که پیشرانه این خودرو مشابه نمونه های به کار رفته در محصولات چری می باشد، پس صاحبان این خودرو نباید نگران تهیه قطعات یدکی فیدلیتی و خدمات پس از فروش آن داشته باشند. با فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی سلیم سنتر همراه شوید تا درباره خودرو فیدلیتی، محصول بهمن موتور بیشتر بدانید.

همانطور که می دانید به دلیل مشکلات اقتصادی نظیر تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو به ایران، جا برای برندهای چینی باز تر شد. با وجود پیشرفت روزافزون خودروهای چینی و رقابت آنها در بازارهای جهانی، نباید آن ها را دست کم بگیریم. چرا که این خودروها از نظر ظاهری در سطح بالایی قرار دارند ولی قیمت آنها نسبت به برندهای اروپایی بسیار مناسب تر می باشد.

و اما این بار، کمپانی چینی جتور، زیر مجموعه گروه خودروسازی سرشناس چری، فرصت را غنیمت شمرد و اولین محصول کلاس اوور لوکس خود با نام جتور X70S را به بازار خودرو ایران عرضه خواهند کرد. جتور X70 در سال ۲۰۱۸ در چین تولید شد و سپس فیس لیفت و مدل الکتریکی آن را روانه بازار چین ساختند. البته در حال حاضر، فیس لیفت جتور ایکس ۷۰ و همچنین مدل الکتریکی آن شانس چندانی برای ورود به ایران را ندارد.

نمای بیرونی ماشین فیدلیتی

در نمای روبروی این کراس اوور میدسایز جتور، یک چلو پنجره بزرگ با نوار های کرومی افقی توجه شما را به خود جلب می کند. چراغ های جلو ماشین فیدلیتی همخوانی جالب توجهی با جلو پنجره این خودرو دارد. این چراغ های باریک با فرم هندسی نامنظم جلوه اسپرت و شیک به بخش جلوی خودرو جتور X70s می دهد که البته این طراحی را در اغلب خودروهای چینی نیز شاهد بوده ایم. خطوط برجسته و جذاب روی کاپوت و طرفین سپر، حجم زیادی به نمای جلو بخشیده است و توجه شما را به خود جلب می کند.
ماشین فیدلیتی! بررسی شاسی بلند جدید چینی!

در نمای جانبی ماشین فیدلیتی X70S نیز، خطوط برجسته ای از چراغ عقب تا نزدیکی گلگیر خودرو امتداد یافته است. سقف شیبدار، بال عقب، چراغ های حجم و برجسته و البته جزئیات کرومی در نمای عقب خودرو بسیار اسپرت و جوان پسند طراحی شده است. یک بخش پلاستیکی در پایین سپر عقب X70S تعبیه شده که در مدل فیس لیفت یعنی خودروی X70 این ایراد رفع شده است. این خودرو طولی برابر با ۴۷۲۰ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۶۹۵ و فاصله محوری ۲۷۴۵ تولیده و عرضه شده است.


طراحی داخلی خودرو فیدلیتی

در طراحی فضای کابین این کراس اوور چینی از خودروهای بی ام و الهام گرفته شده و شما را در اولین نگاه مجذوب خود خواهد ساخت. این خودرو ظرفیت پنج و یا هفت سرنشین با قد بلند را دارد و ظرفیت صندوق عقب آن برابر با ۱۶۸۰ لیتر می باشد. بنابراین گزینه ای مناسب برای سفرهای خانوادگی به شمار می رود. صندلی های چرمی و جزئیات کرومی داخل کابین به زیبایی آن افزوده است.

صفحه مانتیور لمسی نسبتا بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی به حالت ایستاده تعبیه و کلیدهای داشبورد به طور جذابی کنار هم چیده شده اند. پنل دیجیتالی تمام رنگی در پشت فرمان خودرو باعث زیبایی هر چه بیشتر فضای داخلی خودرو فیدلیتی شده است. همین مسئله باعث می شود طراحی کابین جتور ایکس ۷۰  به استانداردهای جهانی نزدیک باشد.


گالری تصاویر خودرو فیدلیتی بهمن موتور

در زیر عکس های ماشین فیدلیتی منتشر شده توسط گروه بهمن را مشاهده می نمایید:


طراحی داخلی فیدلیتی جتور

امکانات رفاهی ماشین فیدلیتی جتور

از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی خودرو فیدلیتی میتوان به استارت دکمه ای، مانیتور لمسی ۱۲٫۳ اینچی، ترمز دستی برقی، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز ABS، سه ردیف صندلی، سیستم حفظ خودرو در سرازیری، سیستم ترمز کمکی و اتومات، سیستم کروز کنترل، رینگ لاستیک ۲۰ اینچی، ایموبلایزر، سانروف برقی پانورما، آینه های جانبی برق ، دیلایت، اتولایت، چراغ های LED، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، سنسور و دوربین دنده عقب، تنظیم برقی صندوق عقب و صندلی ها، ایربگ اشاره کرد.

جدول امکانات فیدلیتی X70

امکانات فیدلیتی X70S
ایربگ ۴ ایربگ
اسپیکر ۸ اسپیکر
سنسور سنسور پارک عقب و جلو
آینه آینه های بغل مجهز به چراغ راهنما و هیتر و خوش آمدگویی، تنظیم برقی آینه های جانبی
چراغ چراغ مه شکن جلو، چراغ های فول LED، دیلایت
صفحه نمایش صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۲۵ اینچی
سیستم سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سیستم ترمز ABS و EBD و BA، سیستم مستقل مک فرسون، سیستم هشدار حرمت بین خطوط LDW، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری ESC، سیستم کنترل حرکت خودرو در سربالایی، سیستم تهویه مطبوع با دریچه جداگانه در عقب، سیستم استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم مشایعت تا درب منزل، فرمان برقی EPS مجهز به دکمه های کنترلی،
صندلی قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده و شاگرد، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده کودک، صندلی ها مجهز به هیتر، روکش چرمی

ویژگی های فنی ماشین فیدلیتی

ویژگی های فنی فیدلیتی

فیدلیتی، اولین خودروی کراس اوور جتور به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتون متری مجهز می باشد. جتور X70S نیروی خود را از یک گیربکس هفت سرعته اتومات دو کلاچه می گیرد.  مصرف سوخت این خودرو چیزی نزدیک ۷٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده شده که رقم قابل قبولی است.


امکانات رفاهی ماشین فیدلیتی

مشخصات فنی ماشین فیدلیتی X70 s

مشخصات فیدلیتی X70S
موتور چهار سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
توان/گشتاور ۱۵۵ اسب بخار/۲۳۰ نیوتن متر
حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی
حجم مخزن بنزین ۵۵ لیتر
وزن خودرو ۱۵۷۵ کیلوگرم
مصرف سوخت کل ۸٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰
گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه
فاصله بین دو محور ۲۷۴۵ میلی متر

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “فیدلیتی! مشخصات ماشین فیدلیتی + امکانات + عکس!

  1. مهرداد گفت:

    سلام
    صندلی ردیف آخر فیدیلیتی ۷نفره تاشو هست ک بشه به عنوان صندوق از ردیف آخر استفاده کرد؟

  2. حسین گفت:

    باسلام
    فیدلیتی تیپ های مختلفی داره؟ کی عرضه میشه؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام و احترام
      بله طبق اطلاعیه بهمن موتور، از هفته اول تیر ۱۴۰۰ ثبت نامش آغاز شده و در دو تیپ عرضه میشه.
      تیپ ۱ که ظرفیت ۵ نفره است با قیمت ۶۵۵ میلیون تومان
      تیپ ۲ هم با ظرفیت ۷ نفره و قیمت ۶۷۰ میلیون تومان.
      طبق چیزی که شرکت اعلام کرده. قیمتش از خودرو دیگنیتی پایین تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *