تعمیر و نگهداری خودرو, دانستنی های خودرو

۷ نکته مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودرو های خارجی!

7 نکته هم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی

لوازم یدکی اصلی خودرو یا به اصطلاح قطعه فابریک ماشین، طبیعتا پس از مدتی عمرشان به پایان می رسد و نیاز به تعویض دارد. به دلیل تحریم و سایر مشکلات اقتصادی، تهیه قطعات اصلی خودروهای چینی به صورت حضوری دشوار می باشد. از این رو، امروزه خرید آنلاین لوازم خودرو چینی طرفدار بیشتری در بین صاحبان خودرو دارد. چرا که میتوان به سادگی و بدون اتلاف زمان و مقایسه بین قیمت ها و کالاها، قطعات اصلی خودرو را تهیه نمود.

فاکتورهای زیادی این روزها شما را به خرید آنلاین لوازم یدکی ترغیب می کند. البته هنوز روش سنتی خرید قطعات از تعمیرکاران و فروشگاه ها همچنان وجود دارد. ولی با افزایش دانش افراد و تمایل به صرفه جویی در هزینه ها، خرید اینترنتی محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از این رو نیاز به آگاهی بیشتر و تشخیص قطعات اصلی و تقلبی افزایش یافته است. در ادامه با یکی دیگر از مقالات مربوط به تعمیر و نگهداری خودرو وب سایت سلیم سنتر با ما همراه باشید تا ۷ نکته برای خرید لوازم خودرو چینی اصلی! را برای شما شرح دهیم.


نکات اساسی در زمان خرید قطعات اصلی خودروهای چینی

تعداد سایت های آنلاین قطعات خودرو چینی همواره رو به افزایش است. شما باید مطمئن شوید که از سایت یا فروشگاه معتبر خرید می کنید. قطعا شما بعنوان صاحب خودرو نمی خواهید که قطعه نامناسب و بی کیفیت تهیه کنید و آسیب بیشتری به خودرو خود برسانید.
اصل بودن و کیفیت مناسب برخی قطعات خودرو مثل سیستم تعلیق و موتوری از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. این قطعات باید مخصوص ماشین شما باشند. پس باید فروشنده مناسب و معتبر برای خرید این لوازم خودرو چینی را پیدا کنید.
در حال حاضر برخی از فروشگاه های حضوری و آنلاین مانند فروشگاه تخصصی لوازم یدکی خودرو چینی سلیم سنتر توانسته اند با ارائه قطعات اصلی کمیاب بعضی خودروها، مانند لوازم یدکی چانگان، لوازم یدکی هاوال و دیگر خودروهای چینی با قیمت مناسب، ارسال سریع به سراسر ایران و راهنمایی و ضمانت کالا، کمبود قطعات اصلی ماشین های چینی در کشور را جبران سازند و رضایت صاحبان این خودروها را جلب نمایند.

در ادامه به ۷ نکته اساسی در رابطه با خرید قطعات و لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی و مخصوصا چینی که بهتر است از آن ها اطلاع داشته باشید، می پردازیم:



7 نکته مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی!

۱٫ کسب اطلاعات از قطعه اصلی

قطعات اصلی خودرو به لوازمی گفته می شود که موقع ساخت روی خودرو شما سوار می شوند. هر ماشین به شرکت سازنده تعلق دارد. به همین ترتیب، لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی اصلی را نیز می‌توان از شرکت سازنده خودرو تهیه کرد.

همیشه خودروساز می تواند همان سازنده قطعات آن خودرو نیز باشد. البته یک شرکت متفاوت نیز میتواند قطعات خودرو را تولید کند. تنها چیزی که میتواند این قطعات را از یکدیگر متمایز سازد، لوگوی هر کمپانی روی آن قطعه می باشد. این بدان معنی ست که آنها نماینده تولید قطعات شرکت مذکور هستند. برخی بر این باورند که برای دریافت ضمانت نامه قطعه، باید لوازم یدکی با آرم همان شرکت را تهیه کنید. این فرضیه درست نیست. لوازم یدکی افترمارکت در خودرو شما قابل استفاده می باشد تا زمانی که بر طبق استانداردها اصل باشد.
حتی اگر قبلا اتومبیل نداشته اید، باید دانش خود را در این زمینه آپدیت کنید. این بهترین راه برای تشخیص لوازم یدکی اصلی از تقلبی می باشد. به طور مثال خودرو ریگان کوپا یک برند تازه وارد و ناشناخته در کشور ما می باشد. از این رو به ندرت میتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کوپا در سایت های اینترنتی کسب کنید. اما برخی از سایت ها مانندsalimcenter.ir به عنوان یک سایت تخصصی فروش لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی، اطلاعات کاملی از تمامی قطعات همه خودروها از جمله لوازم یدکی کوپا برای صاحبان این خودرو فراهم می کند.


۲٫ بررسی وب‌سایت های فروش لوازم یدکی خودرو

سایت ها یک راه ارتباطی خوب بین شما و فروشنده لوازم یدکی خودرو خواهند بود. شما از طریق سایت میتوانید اطلاعات زیادی درباره کمپانی بدست بیاورید. بهتر است قبل از خرید از هر وبسایت از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید. در واقع باید به بررسی اطلاعاتی مثل آدرس فروشگاه، اطلاعات تماس و خدمات آنلاین و حضوری آن ها بپردازید. شفافیت رمز یک رابطه پایدار می باشد. بنابراین باید مطمئن شوید که سایت مورد نظر این حس را در شما ایجاد کند.



7 نکته مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی!

۳٫ توجه به خدمات پس از فروش

آیا فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما خدمات پس از فروش قابل قبولی دارد؟ آیا خطوط ارتباطی منظمی دارند؟ آیا میتوان از طریق ایمیل یا چت وبسایت با آنها تماس پیدا کرد؟ در واقع این راه های ارتباطی به شما این امکان را می دهد تا در صورت وجود هر گونه مشکلی به آنها اطلاع دهید. برقراری ارتباط منظم میتواند اطمینان شما به آن کمپانی را افزایش دهد. از طرفی در صورت هر گونه خرابی در قطعات خریداری شده، میتوانید با کمپانی تماس بگیرید و کالا را مرجوع کنید.


۴٫ مقایسه قیمت لوازم یدکی با سایت های خارجی

طبیعتا قطعات و لوازم یدکی اصلی خودروهای چینی به دلیل تحریم ها و شرایط اقتصادی در کشور ما گران می باشد. ولی نباید اجازه دهید برخی فروشندگان با قیمت های افراطی شما را به دردسر بیاندازند. قیمت ها را مقایسه کنید و فروشنده ای را پیدا کنید که قیمت معقول و مقرون به صرفه ای را پیشنهاد می دهد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که فریب برخی محصولات ارزان قیمت موجود در بازار را نیز نخورید. چرا که برخی دلالان قطعات خودرو، قطعات تعمیری و یا تقلبی را با قیمت ارزان به فروش می رسانند. این قطعات ارزان میتواند خسارت های زیادی به خودرو شما بزند.

برخی خودروهای چینی از جمله برلیانس، مدت زمان زیادی ست که در ایران به فروش می رسند. در نتیجه سایت های لوازم خودرو چینی متعددی به عرضه لوازم یدکی برلیانس می پردازند. از این رو ممکن است هنگام خرید لوازم یدکی اصلی با قیمت های متنوع دچار سردرگمی شوید. ما به شما توصیه می کنیم سایت هایی را انتخاب کنید که لوازم خودرو چینی را به طور مستقیم و بدون واسطه وارد می کنند.


۵٫ بررسی ضمانت اصالت کالا

ضمانت اصالت کالا یکی دیگر از مواردی می باشد که هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی باید به آن توجه کنید. هرگز به دنبال تهیه قطعاتی که شرایط ضمانت مشخصی ندارند، نروید. یا قطعاتی که دوره گارانتی متفاوت با قطعات OEM دارند را نخرید. هر قطعه شامل ضمانت تولید کننده می شود و فروشگاه های اینترنتی معتبر نیز این تضمین را به شما می دهند که قطعه اصلی را خریداری کنید.


۶٫ سابقه کار فروشگاه

فروشگاه عرضه کننده قطعات خودرو خارجی مورد نظر برای چه مدت در بازار خودرو مشغول به کار است؟ این اطلاعات را به سادگی میتوان از طریق وبسایت، تعداد بازدید، و تعداد مشتریان به دست آورد. آیا فروشگاه مورد نظر بصورت تخصصی در حوزه فروش لوازم یدکی خودروهای خارجی فعالیت می کند؟ آیا محصولات متفرقه نیز روانه بازار می کند؟ به این موارد توجه داشته باشید.



7 نکته مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی خودروهای خارجی!

۷٫ نظرات سایر کاربران در رابطه با قطعه

بررسی نظرات کاربران یک راه فوق العاده برای شناخت و اعتماد به یک کمپانی می باشد. در سایت یا پلتفرم های سوشال مدیا، به دنبال نظرات مشتریان هر شرکت باشید. هر چه تعداد نظرات مثبت بیشتر باشد، تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد بود. با این روش میتوانید از کسانی که قبلا خدمات آن فروشگاه را استفاده کرده اند، توصیه های به درد بخور بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *