تعمیر و نگهداری خودرو, دانستنی های خودرو

چم و خم خرید لوازم یدکی اصلی!

چم و خم خرید لوازم یدکی اصلی!

امروزه عوامل زیادی شما را به خرید آنلاین لوازم یدکی اتومبیل سوق می دهند. البته روش سنتی خرید قطعات خودرو همواره پابرجاست. اما روز به روز با افزایش آگاهی در این زمینه، تعداد افرادی که خودشان به تعمیر خودرو می پردازند رو به افزایش است. افرادی که به سرویس و تعمیر خودروی خود می پردازند و با خرید لوازم یدکی ارزان به دنبال صرفه جویی هستند، تمایل به خرید اینترنتی دارند. بنابراین باید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند تا تجربه خرید فوق العاده ای را برای خود رقم بزنند. ما در اینجا چم و خم خرید لوازم یدکی اصلی را برای شما شرح خواهیم داد؛ پس با سلیم سنتر همراه شوید.


خرید لوازم یدکی خودرو شاید برای شما کمی دلهره آور باشد، به ویژه اگر بخواهید به صورت آنلاین خرید کنید. اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که آیا این قطعه مناسب مدل خودروی من می باشد؟ یکی از فروشگاه های آنلاین معتبری که برای خرید میتوانید به آن اعتماد کنید، فروشگاه لوازم یدکی خودرو سلیم سنتر می باشد. این فروشگاه با سابقه فروش طولانی مدت، مشاوره ۲۴ ساعته رایگان و خدمات پس از فروش، رضایت مشتریان خود را تا به اینجا جلب نموده است.
چم خم خرید لوازم یدکی خودرو

چم خم خرید لوازم یدکی خودرو

حتما برای شما هم تابحال پیش آمده که محصولات تقلبی را به جای اصل به شما بفروشند. در صورتی که اطلاعات خود را افزایش دهید، از این اتفاق جلوگیری خواهید کرد. اگر میخواهید به صورت حضوری خرید کنید، باید به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید. هم فروشگاه های آنلاین و هم آفلاین مزایا و معایبی دارند. متاسفانه به دلیل وجود برخی کلاهبرداری های اینترنتی، ترس از خرید آنلاین وجود دارد. ولی باید بدانید که حتی در خرید حضوری هم ممکن است قطعات یدکی فیک را خریداری کنید.

قطعات خودرو به طور کلی به سه دسته تقسیم می شوند: قطعات اصلی، قطعات OEM، قطعات افترمارکتی. بطور مثال اگر قطعات یک خودروی نو را بررسی کنید، خواهید دید که تمام آنها دارای لوگوی شرکت سازنده می باشد. به اینها قطعات اصلی یا اورجینال می گویند که به طور مستقیم توسط فروشنده روی وسیله نقلیه نصب می شوند. قطعات OEM هم به قطعاتی می گویند که توسط شرکت های دیگر برای شرکت خودروسازی مادر تولید می شوند. روی این لوازم یدکی هم لوگوی شرکت سازنده قطعه حک می شود که قیمت کمتری نسبت به قطعات اصلی دارند. قطعات افترمارکتی که ارزان ترین نوع لوازم یدکی هستند و برای چندین مدل خودرو طراحی و ساخته می شوند. در خرید چنین قطعاتی باید توجه داشته باشید از برند معتبر باشند.

۱٫بررسی شماره فنی خودروساز

اگر اولین نگرانی شما درباره قابل اعتماد بودن قطعات خودرو می باشد، باید به بررسی OEM آن بپردازید. این تنها راه اطمینان یافتن از اصل بودن لوازم یدکی خودرو می باشد. بازار آنلاین پر از فروشگاه های لوازم یدکی می باشد، اما همه آنها قطعات OEM  را توزیع نمی کنند. برخی از آنها شاید فروشنده های قطعات افترمارکتی باشند و بررسی تاییدیه OEM در وبسایت boodmo.com میتواند به شما در تشخیص قطعات تقلبی کمک شایانی کند.

۲٫بررسی استانداردهای کیفی

دومین فاکتور تایید استانداردهای کیفی می باشد. همه قطعات از نظر کیفی تایید نشده اند. و اگر چنین باشد، خدمات پس از فروش را دریافت نخواهید کرد. اگر کیفیت لوازم یدکی خودرو بالا نباشد، خیلی زود فرسوده می شود. بنابراین نظرات مشتریان ما را بخوانید، از کارشناسان فروش ما مشاوره بگیرید و اطلاعات محصولات را به دقت مطالعه کنید.


۳٫ضمانت محصولات

ضمانت قطعات خودرو، یکی از فاکتورهای مهم دیگری می باشد که باید به آن توجه کنید. ولی متاسفانه اغلب ما آن را نادیده می گیریم. باید در صورتی که قطعه تقلبی باشد، امکان مرجوع آن وجود داشته باشد. در ضمن هرگز محصولاتی که دوره گارانتی مشخصی ندارند را نخرید.


۴٫مقایسه قیمت لوازم یدکی خودرو

اگر شما با قطعات خودرو به طور دائمی سر و کار نداشته باشید، بدون تحقیق کردن نمیتوانید قطعات اصل با قیمت مناسب را تشخیص دهید. مقایسه قیمت لوازم یدکی خودرو موجود در بازار به شما در انتخاب محصول با قیمت واقعی کمک می کند. بنابراین به یک سایت اکتفا نکنید. سعی کنید چندین وبسایت قطعات خودرو را بررسی کنید، قیمت قطعات در سایت های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و نظرات مشتران آنها را بخوانید. در این صورت میتوانید قطعات اورجینال را با قیمت مناسب خریداری کنید. در ضمن اگر محصول اصل را با قیمت بسیار بالا به فروش می رسانند، از خرید آن خودداری کنید. همچنین اگر قطعه ای با قیمت فوق العاده ارزان پیدا کردید، هرگز آن را نخرید!


۵٫بررسی متریال قطعات

بررسی دقیق قطعات یکی دیگر از کارهایی می باشد که هنگام خرید لوازم یدکی به صورت آنلاین باید انجام دهید. اغلب لوازم یدکی اتومبیل از فلزات و آلیاژها ساخته شده اند و در ساخت قطعات اصلی از متریال با کیفیت و با دوام استفاده می شود. ولی محصولات افترمارکتی با همان متریال و استانداردها ساخته نمی شوند و تفاوت های اندکی دارند. بهترین روش خواندن مشخصات قطعات، محل ساخت و طراحی آنها می باشد.

۶٫خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش و پشتیبانی هم در خرید آنلاین قطعات یدکی اتومبیل از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع بازار آنلاین، پر از چنین فروشگاه های لوازم یدکی می باشد که پس از فروش، مشتری خود را فراموش می کنند. پس حتما از فروشگاه های معتبر خرید کنید. زمان تحویل لوازم یدکی خودرو نیز یکی از فاکتورهای مهم در خرید اینترنتی می باشد. گاهی ممکن است شما نیاز فوری به یکی از قطعات برای تعمیر خودروی خود داشته باشید.

۷٫انتخاب لوازم یدمی مناسب خودرو

حتی وقتی شناخت کافی نسبت به قطعات خودروی خود دارید، هرگز بدون مشورت با مکانیک مورد اعتماد خود اقدام به خرید نکنید. از نمایندگی های داخلی کمک بگیرید و شماره سریال محصول مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از تحویل محصول، فورا آن را نصب نکنید چرا که ممکن است شرایط ضمانت محدود آن را نقض کنید. در صورتی که فروشگاه آنلاین لوازم یدکی، عکسی از محصول ارائه نمی کند، از خرید آن صرف نظر کنید.

۸٫بررسی نهایی

همیشه قبل از نهایی کردن خرید آنلاین قطعات خودرو، هزینه حمل و نقل و سایر توضیحات محصول را چک کنید. مطمئن شوید قطعاتی که نیاز ندارید را همراه با محصول برای شما ارسال نکنند و مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.


۹٫خرید قطعات اصلی

همانطور که گفتیم به جز قطعات اصلی، قطعات OEM و افترمارکتی نیز در بازار موجود است. قطعات اصلی و غیر اصلی از نظر کیفیت و عملکرد، ایمنی و گارانتی با هم متفاوت می باشند. لوازم یدکی اصلی مخصوص اتومبیل شما ساخته می شوند ولی قطعات افترمارکتی چند منظوره هستند. از طرف دیگر قطعات اصلی از نظر ایمنی روی خودروی شما تست شده اند. از همه مهمتر، قطعات جنیون دارای ضمانتنامه هستند و در صورت بروز مشکل، سازنده آن را برطرف می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *