معرفی خودروهای چینی

گریت وال هاوال M4، شاسی بلند کوچک چینی!

گریت وال هاوال m4

هاوال موتور که یکی از کمپانی های چینی تازه وارد در کشور ایران به شمار می رود، توانسته تا حدودی رضایت مشتریان ایرانی را جلب کند. یکی از محصولات این کمپانی یعنی خودروی گریت وال هاوال M4، توسط دیار خودرو در سال ۹۴ به بازار ایران راه یافت و تولید آن در سال ۹۵ متوقف گردید. M4 که در رده خودروهای mini SUV قرار دارد، در بین خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی سلیم سنتر همراه شوید تا درباره گریت وال هاوال M4، شاسی بلند کوچک چینی! بیشتر بدانید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: ۳ دقیقه


نمای بیرومی گریت هاوال m4

نمای بیرونی گریت وال هاوال M4

در طراحی بدنه هاوال ام فور میتوان آثاری از برندهای مطرح مثل فولکس واگن تیگوان و سوزوکی را مشاهده کرد. بنابراین میتوان انتظار یک خودرو جمع و جور با نمای جذاب و بی عیب و نقص را داشت. از روبرو شاهد دو چراغ با فرم کشیده هستیم که با یک نوار کرومی  به هم متصل شده اند. جلو پنجره نسبتا باریک و قسمت مشبک بزرگ در پایین آن جلوه خاصی به این بخش از خودرو بخشیده اند.

در نمای جانبی هاوال M4 پنل های مشکی رنگ یکدست زیر درب ها و البته خطوط برجسته ممتد خودنمایی می کنند. از نقاط قوت که هر ماشین باز با تجربه به آن پی خواهد برد، مونتاژ خوب قطعات M4 می باشد. در واقع هر یک از قسمت ها به خوبی روی یکدیگر قرار گرفته و صب شده اند.


طراحی داخلی گریت هاوال m4

طراحی داخلی گریت وال هاوال M4

فضای داخلی کابین گریت وال هاوال ام فور نیز مانند نمای خراجی آن از مونتاژ خوبی برخوردار است. در ساخت کابین آن، مانند سایر خودروهای چینی از مواد ارزان قیمت و نامرغوب استفاده شده است ولی این چیزی نیست که در نگاه اول متوجه شوید. در واقع با طراحی زیرکانه و استفاده از قطعات کرومی در جای جای این خودرو، حس لاکچری را به مشتری القا می کند.

ظرفیت صندوق عقب هاوال M4 حدود ۳۳۷ لیتر است و گاها باعث نارضایتی صاحبان این خودرو می شود. البته خوشبختانه امکان جمع کردن صندلی های ردیف عقب و افزایش این فضا وجود دارد. صندلی راننده و شاگرد را میتوان در جهات مختلف تنظیم نمود و این خودرو برای افرادی با قد و جثه متوسط ساخته شده است. از این رو میتواند گزینه مناسبی برای خAانم ها باشد.


امکانات رفاهی گریت هاوال m4

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی گریت وال هاوال M4

خودرو هاوال M4 به آپشن های مدرن و استاندارد دنیا مجهز است و از این رو میتواند مشتریان ایرانی را راضی نگه دارد. از جمله امکانات این خودروی شاسی بلند شهری میتوان به سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، سنسور دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع، مانیتور لمسی ۷ اینچی، رینگ های ۱۶ اینچی آلمینیومی، چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ ها، بالابر برقی شیشه ها، و .. اشاره کرد.

و اما تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم ترمز ABS، سیستم توزیع نیرو EBD ، سیستم ترمز کمکی BAS، ایربگ می شود. البته در تست ایمن A-NCAP موسسه آسیایی موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی شد و از نظر ایمنی قابل قبول است.


ویژگی های فنی گریت هاوال m4

ویژگی های فنی گریت وال هاوال M4

این خودروی شاسی بلند سایز کوچک به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ، تحت لیسانس کمپانی تویوتا در چین با گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز می باشد. این موتور توانی برابر با ۱۰۴ اسب بخار و گشتاوری معادل با ۱۳۸ نیوتن متر دارد. مصرف سوخت این خودرو بسیار بهینه و مناسب می باشد و در هر صد کیلومتر چیزی حدود ۷٫۲ لیتر سوخت می سوزاند. با توجه موتور خودرو و شتاب ۱۳ ثانیه، نباید انتظار سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را از این خودرو داشت!


مزایا و معایب گریت وال هاوال M4

تمامی خودروها چه داخلی و چه خارجی، دارای یک سری نقاط مثبت و نقاط قوت می باشند. خودرو های کمپانی چینی گریت وال هاوال نیز با وجود سابقه زیاد در صنعت خودرو، یک سری ایراداتی نیز دارد. در اینجا به بررسی مزایا و معایب این خودرو در ایران می پردازیم:

مزایا گریت وال هاوال M4

  • این خودروی چینی از آپشن های رفاهی درجه یک و مدرن برخوردار است و این مسئله برای مشتریان ایرانی بسیار حائز اهمیت می باشد.
  • مصرف سوخت گریت وال هاوال ام ۴ برابر با ۷٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد و این برای یک خودروی شهری رقم مناسبی به شمار می رود.

معایب گریت وال هاوال M4

  • از جمله نقاط ضعف این خودرو میتوان به فضای بار کم آن اشاره کرد.
  • از طرف دیگر فضای بار نسبتا کوچکی دارد و برای مسافرت های خارج شهری میتواند کمی ناراحت کننده باشد.
  • هاوال ام ۴ در سرعت های بالا از پایداری خوبی برخوردار نبوده و این مسئله کنترل خودرو را دشوار می سازد.

گریت وال هاوال M4 ساخت کدام کشور است؟

هاوال موتور که یکی از کمپانی های چینی تازه وارد در کشور ایران به شمار می رود، یکی از محصولات این کمپانی یعنی خودروی گریت وال هاوال M4، توسط دیار خودرو در سال ۹۴ به بازار ایران راه یافت و تولید آن در سال ۹۵ متوقف گردید.

ظرفیت صندوق عقب هاوال M4 چقدر است؟

ظرفیت صندوق عقب هاوال M4 حدود ۳۳۷ لیتر است، امکان جمع کردن صندلی های ردیف عقب و افزایش این فضا وجود دارد.

مصرف بنزین گریت وال هاوال m4 در هر صد کیلومتر چند لیتر است؟

مصرف سوخت این خودرو بسیار بهینه و مناسب می باشد و در هر صد کیلومتر چیزی حدود ۷٫۲ لیتر سوخت می سوزاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *