مقایسه خودرو

چری تیگو ۷ یا هاوال H2؟ کدامیک بهتر است؟

چری تیگو 7 یا هاوال H2؟ کدامیک بهتر است؟

امروزه که به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی، امکان خرید برندهای مطرح اروپایی وجود ندارد، باید به خودروهای چینی در بازار ایران بسنده کرد. هرچند نمیتوان پیشرفت روز افزون برندهای چینی را انکار کرد، چرا که با بسیاری از برندهای مطرح دنیا رقابت می کنند.

کراس اور جمع و جور هاوال H2 در ایران، حاصل همکاری گروه خودرو سازی بهمن خودرو و شرکت نوپای هاوال می باشد. از طرف دیگر شاسی بلند تیگو ۷ نیز توسط مدیران خودرو مونتاژ شد و روانه بازار خودرو ایران گردید. چری تیگو ۷ و هاوال H2 از جمله خودروهای چینی پر طرفدار موجود در بازار هستند که از جهاتی به یکدیگر شبیه می باشند. چری تیگو ۷ یا هاوال H2؟ کدامیک بهتر است؟ با فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی سلیم سنتر همراه شوید.

مقایسه نمای بیرونی چری تیگو ۷ و هاوال H2

پرچمدار چری یا کراس اوور کوچک هاوال؟ چری تیگو ۷ در برابر هاوال..  هاوال اچ ۲ در مقایسه با چری تیگو ۷ از نظر ظاهری چندان چنگی به دل نمی زند. در واقع نباید انتظار داشت که طراحی ظاهری پرچمدار چری از کراس اوور کوچک هاوال فریبنده تر باشد! چرا که کمپانی بزرگ چری برای طراحی خودرو تیگو سون سرمایه گذاری زیادی کرد و شاید به همین دلیل هاوال h2، توان رقابت با آن در ظاهر را ندارد.

شاسی بلند خوش قیافه Chery Tiggo 7 با وجود خطوط برجسته، جلو پنجره کشیده و چراغ های سه گوش جذاب، ظاهری بسیار چشم نواز و مهیج دارد. و اما کراس اوور هاوال h2 دارای جلو پنجره نسبتا بزرگ، چراغ های جلو با نوارهای LED و در زیر آن، مه شکن دایره ای شکل می باشد. به طور کلی این خودرو طراحی ظاهری نه چندان مدرن ولی قابل قبولی دارد.


مقایسه نمای داخلی چری تیگو ۷ و هاوال H2

نمای داخلی شاسی بلند کوچک هاوال H2 در عین سادگی از جذابیت زیادی برخوردار است. ترکیب رنگ قرمز و مشکی و روکش تمام چرم صندلی ها در همان بدو ورود به خودرو شما را مجذوب خود خواهد کرد. استفاده از متریال درجه یک در ساخت کابین باعث برتری نسبی این خودرو در مقایسه با تیگو ۷ شده است.

و اما با توجه به نمای بیرونی تیگو سون، انتظار طراحی کابین خاص و جذاب تری از آن می رود. در واقع کابین این خودرو در مقایسه با فضای داخلی هاوال اچ ۲ چندان دلچسب نیست. کیفیت مواد به کار رفته در کابین آن نسبت به هاوال ضعیف تر است و در داشبورد از پلاستیک سخت استفاده شده است.


امکانات رفاهی چری تیگو ۷ و هاوال H2

از آنجایی که خودروهای داخلی از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مدرن اروپایی محروم هستند، مشتریان ایرانی معمولا به این گونه ویژگی ها اهمیت زیادی می دهند. امکانات و ویژگی های ایمنی و رفاهی هر دو خودرو در حد استاندارد و رضایتبخش می باشد.

خودرو گریت وال هاوال h2 دارای امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، ۶ ایربگ، ۶ اسپیکر، ایموبیلایزر، مانیتور ۷ اینچی تمام لمسی، سانروف، سیستم تهویه اتومات، سنسور و دوربین دنده عقب و.. می باشد. و اما پرچمداری چری.. این خودرو نیز به امکاناتی مثل ۶ اسپیکر، نمایشگر تمام لمسی ۹ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانورامیک، سنسور و دوربین عقب و … مجهز می باشد.


ویژگی های فنی چری تیگو ۷ و هاوال H2

هاوال h2 و تیگو ۷ از نظر فنی دارای ویژگی های مشابهی هستند. این خودروها مثل سایر رقبای چینی خود از نمای ظاهری جذاب و در عوض ویژگی های فنی نسبتا ضعیفی برخوردارند. به طور کلی این دو خودرو از نظر فنی تفاوت چندانی با هم ندارند و نمیتوان یکی را برتر از دیگری دانست. هر دو خودرو برای مسافرت های داخل شهری مناسب می باشند.

کراس اور کامپکت هاوال h2 دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ می باشد. این پیشرانه توانی معادل ۱۴۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر تولید می کند که به یک گیربکس شش سرعته اتومات مجهز است. و اما خودروی جذاب چری تیگو ۷ دارای موتور ۱٫۵ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری می باشد. این خودرو از نظر فنی تفاوت بسیار اندکی با هاوال دارد.

تفاوت دیگری که بین تیگو ۷ و هاوال اچ ۲ وجود دارد، گیربکس آنهاست. خودروی گریت وال اچ ۲ از گیربکس معمولی شش سرعته برای انتقال نیرو به چرخ های جلو استفاده می کند. اما تیگو سون با بهره مندی از یک گیربکس دو کلاچه برتری نسبی دارد.

هر دو خودرو دارای ویژگی های مثبت زیادی هستند و البته نقاط ضعفی هم دارند. تیگو ۷ فقط ظاهر فریبنده و جذاب تری دارد و از نظر کارایی مشابه به هاوال h2 می باشد. با توجه به این که قیمت چری نسبت به هاوال بیشتر است و ویژگی های فنی مشابهی دارند، بنابراین هاوال اچ ۲ میتواند گزینه مناسب تری می باشد. مگر اینکه مجذوب ظاهر تیگو سون شده باشید!


مقایسه امکانات چری تیگو ۷ و هاوال H2

مدلچری تیگو ۷هاوال H2
ایربگ۶ عدد۶ عدد
اسپیکر۶ عدد۶ عدد
سنسورسنسور باران، سنسور نور،سنسور پارک عقب، سنسور باران، سنسور نور
سقفسانروف پانورامیکسانروف
فرمانغربیلک تنظیم شونده چرمی و برقی EPS، مجهز به کنترل های روی فرمانغربیلک تنظیم شونده چرمی و برقی EPS، مجهز به کنترل های روی فرمان
آینهآینه جانبی تاشو برقی مجهز به هیتر آینه برقی با تنظیم اتومات
چراغدیلایت، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ جلو هالوژن، چراغ مشایعتدیلایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ هالوژن
صفحه نمایشنمایشگر تمام لمسی ۹ اینچینمایشگر تمام لمسی ۷ اینچی
سیستمسیستم ترمز ABS، کروز کنترل،کنترل کشش، کنترل ایستایی، کنترل پایداری، توزیع نیرو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتومات دوگانه، ایموبیلایزر، دوربین دید عقبسیستم ترمز ABS،کروز کنترل،کنترل کشش، کنترل پایداری، توزیع نیرو، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتومات دو نقطه ای، سیستم تصفیه هوا، ایموبیلایزر
صندلیدارای روکش چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده ، هیتر صندلی های جلودارای روکش چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، هیتر صندلی های جلو

مقایسه مشخصات فنی چری تیگو ۷ و هاوال H2

مدلچری تیگو ۷هاوال H2
موتور۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ توربو شارژ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ
توان۱۴۸ اسب بخار۱۴۷ اسب بخار
گشتاور۲۱۰ نیوتن متر۲۱۰ نیوتن متر
حجم موتور۱۴۹۸ سی سی۱۴۹۷ سی سی
حجم مخزن بنزین۵۷ لیتر۵۵ لیتر
وزن خودرو۱۴۴۰ کیلوگرم۱۴۹۵ کیلوگرم
مصرف سوخت کل۶٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر۷ لیتر در هر صد کیلومتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۰٫۵ ثانیه۱۲٫۹ ثانیه
گیربکسشش سرعته دو کلاچهشش سرعته اتومات تیپ ترونیک
فاصله بین دو محور۲۶۵۰ میلی متر ( دیفرانسیل جلو)۲۵۶۰ میلی متر (دو دیفرانسیل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *