مقایسه خودرو

چری تیگو ۷ یا ریگان کوپا؟ کدامیک بهتر است؟

چری تیگو 7 یا ریگان کوپا؟ کدامیک بهتر است؟

 

در گذشته میتوانستیم بهترین خودروهای کره ای یا ژاپنی را با قیمت حال حاضر خودروهای چینی تهیه کنیم ولی امروزه به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش بی رویه قیمت خودرو باید به همین خودروهای چینی بسنده کنیم. هرچند خودروهای چینی را هم نباید زیاد دست کم بگیریم. برخی برندهای چینی با الگو برداری از خودروهای موفق توانسته اند خودروهای لوکس و قابل قبولی را به بازار عرضه کنند. چری تیگو ۷ یا ریگان کوپا؟ کدامیک بهتر است؟ با ما همراه شوید تا به مقایسه دو خودروی کوپا و تیکو ۷ بپردازیم.

چری تیگو 7 یا ریگان کوپا

ریگان کوپا

ریگان موتور یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور در ایران می باشد که برای اولین بار،  دست به همکاری با یک شرکت چینی زد. این شرکت چینی با نام جیانگ نان نیز خودش از زیر مجموعه های کمپانی معروف زوتی چین می باشد. حاصل این همکاری یک خودرو با ظاهری فوق العاده جذاب با نام ریگان کوپا شد که درست مشابه زوتی T600 کوپه است. جالب است که خودروی زوتی تی ۶۰۰ نیز از خودروهای شاسی بلندی مثل فولکس واگن، تیگوان، پورشه و آئودی الهام گرفته است. حالا چرا در ایران نام آن را تغییر دادند؟ در واقع ریگان خودرو به منظور دور زدن تحریم ها، آن را با نام ریگان کوپا تی ۲۱۰ در بازار ایران عرضه کرد و در ابتدای کار موفق هم بود.

ویژگی های ظاهری ریگان کوپا

نمای بیرونی کوپا T210، این کراس اوور بی نظیر چینی، اسپرت و جوان پسند طراحی شده و نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در ریگان کوپا در مقایسه با سایر خودروهای شاسی بلند چینی، خبری از طراحی های اغراق آمیز و زننده نیست. خطوط و برجستگی های عقب، جلو و روی درب های خودرو، به جا و درست بکار برده شده است. باربند نقره ای، زه کرومی پایین درب ها و لبه صندوق عقب نیز چهره لوکسی به این ماشین بخشیده است.  به طور کلی چراغ های جلو و عقب، جلو پنجره، لوگوی ریگان کوپا بسیار ماهرانه کپی برداری شده اند. پس اگر میخواهید یک ماشین چینی با طراحی آلمانی ها را بخرید، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

و اما کابین کوپا t210 شما را شگفت زده خواهد کرد. در بین خودروهای چینی کمتر شاهد چنین توجهی به جزئیات در کابین خواهید بود. در واقع کابین ریگان کوپا به حدی شیک و چشم نواز می باشد که از یک خودروی چینی انتظار نمی رود! البته شاید به این خاطر که در طراحی کابین نیز از خودروسازان موفق آلمانی الهام گرفته شده است. اگر بدون اطلاع از نام ریگان کوپا، پشت فرمان آن بنشینید، این خودرو را با خودروهای آلمانی اشتباه خواهید گرفت. در طراحی نمای داخلی آن از دو رنگ مشکی و نارنجی استفاده شده که به جذابیت آن افزوده است. همچنین صفحه آمپر دیجیتال، صفحه نمایش بزرگ لمسی و طراحی بی نظیر فرمان خودرو به ریگان کوپا ظاهری لاکچری بخشیده است. ناگفته نماند فضای سر و پای سرنشینان کوپا به اندازه کافی بزرگ و راحت می باشد و مناسب افراد بلند قد ساخته شده است.

 

امکانات رفاهی ریگان کوپا

امکانات رفاهی کوپا ریگان را میتوان بر اساس ۳ تیپ مختلف اکسکلوزیو، رویال و فلگشیپ آن تقسیم بندی کرد. ورژن فلگشیپ کوپا در واقع کامل ترین مدل این کراس اور چینی می باشد و امکاناتی نظیر صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه بغل تاشو، سانروف برقی پانورما، دوربین دنده عقب، شش ایربگ، هشت اسپیکر، سیستم ترمز ABS و EBD ، چراغ های LED، گرمکن صندلی جلو، سنسور پارک و بسیاری از امکانات خودروهای لوکس اشاره کرد.

پیشرانه های ریگان کوپا

کوپا تی ۲۱۰ با دو پیشرانه ۱٫۵ و ۲ لیتری عرضه شده که البته در ایران فقط موتور ۱٫۵ لیتری در دسترس است. در واقع ریگان کوپا مجهز به موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با توانی معادل با ۱۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۱۰ نیوتن متر در ایران عرضه شده است. این خودرو مجهز به گیربکس ۶ سرعته، نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. به طور کلی سواری نرم و بدون سرو صدایی را با کوپا تجربه خواهید کرد.

خب قطعا با توجه به توان خودرو و جثه بزرگ آن، نباید انتظار شتاب اولیه چندان بالایی از این خودرو داشت ولی در مقایسه با خودروهای هم رده خود، بدک هم نیست. متاسفانه به دلیل تک دیفرانسیل بودن کوپا، در جاده های ناهموار و مارپیچ و یا سرعت بالا، کمی عدم کنترل فرمان رخ می دهد. اما به لطف سیستم های ایمنی مثل کنترل کشش و کنترل پایداری، این مشکل به حداقل می رسد!

چری تیگو ۷

اولین کراس اوور سری تیگو که توسط کمپانی چری تولید شد، تیگو ۳ بود. پس از آن تیگو ۵، تیگو ۲، تیگو ۴، تیگو۵، تیگو ۷ و تیگو ۸ هم به بازار خودرو عرضه کرد. در این مقاله ما میخواهیم به مقایسه کوپا با چری تیگو ۷ بپردازیم. در واقع در سال ۲۰۱۶، شرکت خودروسازی چری، یکی از بزرگترین خودروهای شاسی بلند خود را تولید کرد. مدیران خودرو در ایران که یکی از شرکت های تولید کننده و مونتاژ خودروهای چینی بود، برای اولین بار چری تیگو ۷ را به بازار ایران وارد کرد. در طراحی چری تیگو سون نیز تا حد زیادی از خودروهای کره ای الهام گرفته شده و از حق نگذریم حاصل آن، یک خودروی لوکس و اسپرت بسیار درجه یک از کار در آمده است.

ویژگی های ظاهری چری تیگو ۷

هرچند خودروی تیگو ۷ کمپانی چری را نمیتوان به عنوان لوکس ترین خودروی چینی وارداتی معرفی کرد ولی انصافا در بین سایر خودروهای شاسی بلند تیگو، حرف اول را می زند! اما اگر بخواهیم چری تیگو ۷ را از نظر ظاهری با ریگان کوپا مقایسه کنیم، باید بگوییم کوپا تی ۲۱۰ یک سر و گردن از چری بالاتر است. هر چند هر دو خودرو نمونه برداری از خودروهای موفق هستند، ولی چری نتوانسته هماهنگی بین خطوط و برجستگی ها را در ظاهر خودرو حفظ کند. چراغ های بومرنگی شکل، مه شکن های ساده و فلاپ پلاستیکی از ویژگی های ظاهری تیگو ۷ چری هستند. هم در کوپا و هم چری دو اگزوز کرومی وجود دارد که در کوپا واقعی ست ولی در چری تیگو۷، فقط یکی از آنها واقعی می باشد.

مقایسه چری تیگو ۷ و ریگان کوپا بر اساس کابین خب قطعا یک مسئله سلیقه ای می باشد. اگر دنبال یک کابین مهیج و تجملاتی هستید، باید کوپا را انتخاب کنید ولی اگر سادگی محض را ترجیح می دهید، قطعا تیگو ۷ گزینه بهتری برای شماست. روی کنسول کوپا پر از کلید های مختلف می باشد که احساس شلوغی می دهد، در عوض در کنسول تیگو ۷ خلوت و ساده می باشد. مواد بکار رفته در ساخت کابین تیگو ۷  از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و همین مسئله ریگان کوپا را بالاتر می برد.

امکانات رفاهی تیگو ۷

تیگو ۷ نیز مانند ریگان کوپا دارای دو تیپ مختلف می باشد: اکسلنت و لاکچری. در این خودرو امکاناتی مثل گرم کن صندلی جلو، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، آینه های تاشو، شش اسپیکر، سنسور پارک، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی، دوربین دنده عقب، سانروف پانورما و بسیاری ویژگی ها لوکس دیگر وجود دارد.

پیشرانه های تیگو ۷

تیگو ۷ به یک موتور توبوشارژ ۴ سیلندر خطی با توان ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متری مجهز می باشد. در این خودرو یک گیربکس شش سرعته، نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. نقطه قوت تیگو ۷ در مقایسه با ریگان کوپا، شتاب گیری بالا و به موقع آن می باشد. از طرف دیگر، مصرف سوخت چری تیگو۷ نیز نسبت به کوپا تی ۲۱۰ کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *